azsyikin82@yahoo.com
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, June 8, 2012

viSiT kUAntAN pARt 2

2nd day was working day in Kuantan. But the working day turned to an awesome day...=)

Actually the 1st thing yang membawa kami ke Kuantan adalah parents dari Kuantan under the FB parents support group "Autism Malaysia". SuperMomandDad dari Kuantan menjemput saya untuk mengadakan parent's training especially on sensory issues for autistic child. Tak lama perbincangan/perancangan dibuat dengan mereka...'history'nya...CikPuan Gulshan Kaur called me on May 12th (masa ni tengah attending MOTA conference kat KL)...bincangbincangbincang...borakborakborak...so final date on June 2nd. Cuti sekolah...holiday...DONE and AGREED!!!

Untuk parent's training kali ni, topic memang on sensory and autism. 4 sesi kelas/kuliah/borak2 dan 4 sesi praktikal yang telah dijalankan.

Alhamdullilah banyak feedback positive yang diterima NAMUN ada juga feedback yang boleh digunakan untuk meningkatkan lagi MUTU DAYA DAN KEUNGGULAN bagi menjalankan sesi akan datang. Saya suka feedback2 yang lain daripada yang lain kerana ianya akan membuatkan saya berfikir. Sudah banyak kali mengadakan training, apa yang saya boleh katakan di antara banyak2 feedback positive, memang akan ada feedback negative. Sebagai manusia memang kita mudah tertarik pada feedback positive, tapi percayalah feedback negative akan lebih berkesan di hati untuk membuatkan kita lebih berfikir dan mencuba untuk menjadi lebih baik. Di antara 'feedback'nya:

--> Cakap terlalu pantas...hehehe...me agreed, try hard to talk slower...=)
--> 5 out of the aspects in the feedback form were disagreed by 1 participant...yang sedih the session cannot help the person become more effective and the presentation not clear and not understandable (saya risau jika apa yang dibincangkan tidak sedikit pun yang empunya diri tak dapat praktikkan dengan anaknya, I'll feel bad if really it happens. Positive think...InsaAllah ader yang dia faham cuma feedback form terlalu general untuk dijawab...hehehe)
--> the session was too short...me agreed, will try to give more information and plan more activities in future.

Yang lain2 kebanyakkannya memberikan reaksi yang begitu positive...TERIMA KASIH... rakan2 Autism Malaysia di Kuantan. TERIMA KASIH DAUN KELADI, InsaAllah next time memang akan nak datang Kuantan lagi...=)

Layan pictures semasa Parent's Training Workshop Kuantan: Sensory and Autism jom!!!
.
.
.
.
.
 It is SENSORY ya...=)

 Cinta muka depan...=P

 Warming up please...=)

 bRUsHbRUsHbRUsH

 Some more brush please...!!!

 I need big model and here she come...=)

 cHiTcHAtcHiTcHAt...

 Oral motor stimulation in the house...

 HideHideHide,,,actually this is Azzaleya's favourite activity...

 Anak cantik manis...Adriana Sofea...=)

 SwingSwing Mr Anuar...

 Swing Swing Ms Adrianna...

Orang2 kuat di Kuantan!!! You all are SUPERB!!!.
.
.
.
.
.
Habis dah kerja...so kita sambung jalanjalancarimakandancucimata di KUANTAN...=)

Sempat lagi lepas habis kerja malam tu singgah jalanjalancari makan. Mengambil intipati dari Dr Hasnah Toran untuk pergi ke Tanjung Lumpur, so malam tu sampailah kami ke sana. Ana Ikan Bakar Petai??? MasaAllah penuh sampai semua orang tunggu untuk dapat tempat duduk. Ingat nak tunggu juga tapi disebabkan faktor anak3 ku yang sedikit dah restless dan kami nak makan dengan aman tanpa ada orang tunggu sebelah meja untuk cop tempat, so kami beralih ke...SINARAN SURIA IKAN BAKAR...boleh la semuanya just nice...hehehe

Eheh...actually sebelum pekena seafood kami sempat melawat2 ke Pantai Batu Hitam. Jalan2 tengok view sahaja sambil menikmati burger daging yang superb!!! Ok no more story please, jom temgok2 gambar masa kat Pantai Batu Hitam dan Sinaran Suria Ikan Bakar...=)
.
.
.
.
.
jengokjengok je...

Nampak BIRU...=)

Emak dan Abah mertua ku...hehehe

In Laws...=)

Kat Sinaran Surai Ikan Bakar...
.
.
.
.
.
 Mmmmmm....

 weeeweeeweee...

 aaaaa........

 Family Pak Ngah...

 Saya amik gambar awak...

 Awak ambil gambar saya...

 Sinaran Suria Ikan Bakar...

Sotong dia memang SODAP!!!

Ok sudahsudahsudah...panjang betul untuk entry part 2 di Kuantan ni...Esok2 la pulak kita sambung entry ke Gambang dan Cherating ye...=)

My favourite picture of the 2nd day is.....
.
.
.
.
.
The moment actually yang menyentuh jiwa...bila Mr Anuar kita memeluk erat selepas sesi oral motor stimulation...A big huge from A big smart boy...=)



p/s: It was totally awesome...

No comments: